Tuesday, 13 September 2011

Petua memancing ikan


Assalammualaikum..salam satu Malaysia..mesti ade di antara korang yang jenis kaki pancing hardcore . Tak kiralah tempat tu ade hantu, ade banyak babi hutan ataupun loji tahi sekalipun, selagi tempat tu  ade ikan besar yang banyak korang mesti pergi jugak punyalah. Namun korang mesti frust bila pergi mancing dalam hutan sampai 2-3 hari tapi sekor ikan pun tak dapat, pastu kene bebel lagi dengan bini. Sebenarnya nak memancing ni ade caranya. Disini pak cik nak share sikit lah ayat atau petua nak memancing ni walaupun sebernarnya pak cik tak minat memancing, tengok orang mancing minatlah. Di harap selepas pak cik bagi petua ni korang takkan pulang dengan tangan kosong mase pergi mancing selepas ni.

Ni lah petuanya:-


  1. Tuliskan surah An Nashr di atas kepingan timah dan letakkan dekat umpan. Lebih kurang korang gantikan batu ladung dengan timah tu. Nescaya berduyun2 ikan akan berkerumun kat umpan korang.
  2. Sebelum kamu memancing baca " Yaa Asmaku Auladu Ka" (wahai ikan2 aku lah ketua kamu)


p/s:  Nanti bila dapat ikan karang, bagi lah pak cik sekor dua ok?

No comments:

Post a Comment